7 tipů pro efektivní práci z domu
Práce z domova může být při studiu skvělým benefitem a home office se stává běžnou součástí práce zaměstnanců i podnikatelů na volné noze. Jak ale práci z domova zefektivnit?
1.Vytvořte si místo na práci
Práce z domova velmi často svádí k práci z postele nebo z pohodlí sedačky. Proto byste si měli na práci vyhranit místo, ideálně na pohodlné židli a u kancelářského stolu. Ve vašem pracovním prostoru by vás nemělo nic rušit, aby práce byla efektivní.
2.Plánujte si pracovní dobu
Svoji práci i pracovní dobu si vždy naplánujte předem. Stanovte si přesný začátek práce, dobu odpočinku, přestávek i její konec. Váš plán by měl obsahovat i přehled úkolů k vypracování, v kterém si budete odškrtávat.
3.Vytvořte si osobní pracovní report
Na konci pracovního dne byste měli věnovat pozornost pracovnímu reportu. Tedy přehledu o počtu splněných úkolů a času vynaloženém na ně. Získáte tak přehled o splněném a nesplněném a lépe si naplánujete další práci.
4.Nezapomínejte na přestávky
Každá práce musí obsahovat dostatečné množství pravidelných přestávek, ať už jsou určeny pro protažení těla od neustálého sezení před monitorem, nebo k svačině. nezapomínejte že s rostoucím počtem hodin práce významně klesá i vaše efektivita a pravidelné krátké přestávky si předem plánujte.
5.Vypněte mobil, sociální sítě a televizi
Aby práce byla efektivní, musíte jí věnovat svoji plnou pozornost. Pokud se necháváte rozptylovat, pro jistotu vypněte všechno rušivé a nejlépe schovejte ovladače.
6.Nevyhýbejte se kontaktům
I když pracujete z domova, neznamená to, že se musíte uzavřít před okolním světem. Stálý pobyt doma může být časem depresivní, proto nezapomínejte se setkávat s lidmi i tváří v tvář.
7.Nastavte si budík!
Práce z domova svádí k dlouhému vyspávání a pomalému vstávání. Nezapomeňte, že práce z domu není dovolená, ale pořád je to práce a když si zachováte pevný režim, lépe se vám budou jednotlivé úkoly vyřizovat.