Jsme 100 % GDPR compliant

Vaše osobní údaje jsou pro nás velmi důležité, můžete se spolehnout na to, že s nimi nakládáme striktně v souladu s předpisy o GDPR. 

Číst více

Ochrana osobních údajů

Tato stránka využívá v rámci poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení stránky souhlasíte s jejich používáním. Více informací včetně informací o jejich odstranění a vypnutí naleznete ZDE

Co je skupinové psaní na VŠ?

Co je skupinové psaní na VŠ?

 

Skupinové projekty. Ať už je milujete nebo nenávidíte, jsou součásti studia a nelze se jim vyhnout.

 

Společné psaní a další typy skupinových projektů nás tlačí k interakci způsobem, který se může zpočátku cítit nepohodlně. Mohou vám také pomoci stát se lepším spolupracovníkem, spisovatelem a čtenářem, protože ve skupinovém projektu se musíte s ostatními koordinovat, dívat se na jejich práci kriticky, začlenit jejich zpětnou vazbu do své vlastní práce a efektivně komunikovat.

 

Celkově tedy může být společné psaní výhrou pro vás i vaše kolegy, stačí znát základy, abyste z projektu vytěžili maximum.

 

Běžně se praktikuje v akademickém a profesionálním prostředí, i když je zcela možné (a ne nutně neobvyklé) dělat společné psaní jako zábavné kreativní cvičení.

 

Cílem společného psaní je dát dohromady více autorů a vytvořit písemné dílo. Může to být kniha, článek, antologie, prezentace, výzkumná práce nebo dokonce něco mimo to, co si obvykle představujete jako psaní, jako je komiks nebo hudební album.

 

Existuje několik důvodů, proč se skupiny zapojují do společného psaní. Snad nejběžnější je rozdělit práci na vytvoření psaného díla mezi více lidí. Obecně platí, že studenti a kolegové spolupracují na psaní projektů, které by byly příliš dlouhé nebo složité na to, aby je jedna osoba v daném časovém období přiměřeně dokončila.

 

Dalším je využití znalostí více autorů o tématu díla. Jeden autor možná bude chtít napsat článek nebo knihu, než si uvědomí, že nemá dostatečné znalosti o zvoleném tématu, aby jej vhodně pokryl. Aby projekt dokončili, mohli by spolupracovat s dalšími autory na tom, aby byl předmět spravedlivý.

 

Tento druhý důvod také zdůrazňuje jednu z největších výhod společného psaní: vstupy více autorů. Když čtete kus napsaný jedním autorem, čtete jeho myšlenky, postřehy a perspektivy. S dílem napsaným více autory čtete více úhlů pohledu a vidíte, jak a kde se tyto pohledy navzájem podporují nebo kontrastují.

 

 To má vliv na to, jak čtenáři s obsahem interagují.