Co jsou public relations a kde se pustit do studia?
Public relations, tedy vztah s veřejností, je významnou části dnešního marketingu. Dá se vůbec PR studovat a kde takové možnosti jsou?
Pomocí PR se buduje jméno značky i její vnímání. PRista musí udržovat dobré vztahy nejen se svými zákazníky, ale také s novináři, pomocí kterých o zastupované společnosti dává vědět. V dnešní době je ovšem běžné, že pro oblast public relations existují i obory na vysokých školách či profesionální kurzy.
Během výuky předmětu Public Relations se jako student seznámíte s jednotlivými nástroji public relations. Naučíte se připravit, realizovat a vyhodnotit kampaň a získáte dovednosti, které vám umožní pracovat v PR agenturách, případně odděleních externí komunikace firem i dalších subjektů. Velký důraz je kladen na ukázky z reálné praxe, které studentům pomohou látku pochopit.
Marketing, či spíše vymezenou marketingovou komunikaci lze studovat v rámci bakalářského i magisterského studia na veřejné či soukromé vysoké škole. Také je zde možné využít i možnosti vzdělat se v marketingovém oboru v rámci studia MBA.
Například v Praze nabízí studium marketingu Vysoká škola ekonomická, která jej vyučuje hned na pěti svých fakultách, případně Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy, a to na katedře marketingové komunikace a PR.
Mimo hlavní město je možné marketing studovat například v Ostravě na Technické univerzitě, v Mladé Boleslavi na Škoda Auto Vysoké škole, v Pardubicích na Dopravní fakultě Jana Pernera a ve Zlíně na Univerzitě Tomáše Bati