Jsme 100 % GDPR compliant

Vaše osobní údaje jsou pro nás velmi důležité, můžete se spolehnout na to, že s nimi nakládáme striktně v souladu s předpisy o GDPR. 

Číst více

Ochrana osobních údajů

Tato stránka využívá v rámci poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení stránky souhlasíte s jejich používáním. Více informací včetně informací o jejich odstranění a vypnutí naleznete ZDE

Jak v závěrečné práci provést přínosný výzkum?

Jak v závěrečné práci provést přínosný výzkum?

 

Velká část vysokoškolských závěrečných prací se neobejde bez výzkumu, který tvoří hlavní část praktické stránky bakalářky a diplomky. Jak ale provést výzkum tak, aby byl opravdu přínosný?  

 

Dobrý a precizní výzkum pozvedne úroveň vaší práce a pomůže vám vnímat nové souvislosti, podíváte se tak na problematiku z nového úhlu pohledu. Pokud si tvorba vaší bakalářské či diplomové práce vyžaduje výzkumnou část, nezapomeňte se držet několika zásad, které vám pomohou efektivně se poprat s celou řadou otázek a odpovědí.

 

Vaše výzkumná část se do velké míry bude opírat o otázky, na které budete vzápětí hledat odpovědi. Na začátku si tedy musíte stanovit hypotézy vycházející z obsahu vaší práce. Z nich vychází hypotetický předpoklad, na který se budete ptát svých respondentů. Vaším úkolem tedy je stanovení hypotézy a vhodně položených otázkách. V tomto bodě je důležité dobře znát problematiku, kterou zpracováváte v bakalářské či diplomové práci a dobře se v ní orientovat.

 

Připravte takový dotazník, s kterým se bude respondentům dobře pracovat. Jasně formulované otázky s jasnými odpověďmi jsou nezbytné, abyste mohli smysluplně analyzovat výsledky. Nezapomeňte, že otázky mají být položeny srozumitelně, jasně a co nejstručněji, ale zároveň musí obsahovat vše, co je pro vás při odpovědi důležité.

 

Musíte také, vědět, zda potřebuje odpovědi od specifické skupiny lidí, nebo chcete znát názor, který panuje mezi širokou veřejností. V prvním případě dbejte na dobře cílené zaměření, v tom druhé si zajistěte dostatek respondentů. Při sociálních a ekonomických tématech byste měli požádat o názor minimálně 100 respondentů.