LinkedIn krok za krokem

LinkedIn krok za krokem

LinkedIn je oblíbená profesní síť, která vám umožní získat cenné kontakty z firemního prostředí a prezentovat svoje dovednosti. Díky LinkedIn budete propojeni s profesionály ve vašem oboru a dostanete možnost získat cennou praxi. Na co se při tvorbě profilu zaměřit?

 

Síť s více než třemi miliony aktivních uživatelů se rychle stala nejpopulárnější profesní sociální sítí na internetu. Dnes to totiž funguje tak, že když firma či agentura potřebují obsadit volnou pozici, začnou manažeři či personalisté často hledat na LinkedIn ještě dříve, než vůbec zveřejní pracovní inzerát. Mít vytvořený profil tedy znamená být neustále aktivní na trhu práce.

 

1.  Registrace

Každá sociální síť vyžaduje registraci, proto navštivte domovskou stránku a udělejte to stejné, co už mnohokrát jinde. Vyplňte krátký formulář, zadejte své jméno, příjmení, email, heslo a s těmito údaji se přihlaste.

2.  Aktivace účtu

Účet je nutný aktivovat pomocí e-mailové adresy, kterou jste zadali při registraci. V dalším kroku tedy musíte otevřít přijatý e-mail a postupovat podle informací v něm.

3.  Propojení s ostatními

Po aktivací vás LinkedIn vyzve, abyste zadali svůj e-mail a a na základě vašich kontaktů navrhne seznam přátel. Díky tomuto seznamu naleznete svoje známé, kteří již na síti aktivní jsou.

4.  Výběr typu účtu

Budete mít možnost výběru mezí placeným premium účtem, nebo bezplatným basic účtem. Pro začátek se určitě spokojte se základním neplaceným, který si nakonec budete moci kdykoli změnit na premium.

5.  Vyplnění profilu

Vyplnění profilu se nemusíte obávat, LinkedIn vás krok za krokem provede celým formulářem tak intuitivně, že váš profil bude brzy kompletní. Navíc váš profil je možné kdykoli upravit. Můžete jej vyplnit v angličtině, ale záleží pouze na vašich ambicích.

6. Čím se na síti odlišit?

Aby váš profil byl úspěšný, je dobré se mírně odlišit od ostatních. K tomu vám pomůže použití klíčových slov na správných místech, ale i další maličkosti, které ve výsledku velmi pomohou.

 

  • Používejte vizuální prvky, grafiku v pozadí, obrázky, videa a hlavně prezentace vaší práce.

 

  • Rozhodně buďte aktivní, piště příspěvky a zapojte se do skupin ve vašem oboru.

 

  • Použijte civilní fotografii. Na profesionálních fotografiích sice vypadáte dobře, ale nepůsobí moc osobně.

 

  • Ukažte i své nepracovní já.

 

  • Zkuste svůj profil vyplnit tak, aby byl pro lidi dobře čitelný. Aby se z něj nestal pouhý souhrn informací.