Jsme 100 % GDPR compliant

Vaše osobní údaje jsou pro nás velmi důležité, můžete se spolehnout na to, že s nimi nakládáme striktně v souladu s předpisy o GDPR. 

Číst více

Ochrana osobních údajů

Tato stránka využívá v rámci poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení stránky souhlasíte s jejich používáním. Více informací včetně informací o jejich odstranění a vypnutí naleznete ZDE

Základní pravidla týmové spolupráce

Základní pravidla týmové spolupráce

Pracovní týmy jsou dnes různorodější, využívají moderní technologie, jsou dynamické a členové často spolupracují na dálku. Ačkoli dnes čelí novým překážkám, jejich úspěch ale stále závisí na několika základních pravidlech týmové spolupráce.

 

Týmová práce je způsob organizace práce založený na společném zapojení, vzájemné spolupráci a zodpovědnosti všech členů týmu při plnění stanovených úkolů a dosažení vytyčených cílů. Ve škole nebo v práci, v každé skupině bez ohledu na velikost musejí různí lidé s různými zkušenostmi být schopni pracovat dohromady a přinášet výsledky. Je proto třeba držet se několika základních pravidel efektivní týmové spolupráce.

 

  • Nečekejte okamžité výsledky a buďte trpělivý. Týmy potřebují čas, aby se naučily efektivně pracovat. Na rozvoj týmové spolupráce proto nahlížejte jako na dlouhodobý projekt, v němž malé, postupné kroky mohou vést k velkým výsledkům.

 

  • Přispět musí všichni i pokud se na věc dívají jinak. Různé pohledy jsou naopak největší výhodou týmové spolupráce, jen je třeba je umět využít.

 

  • Základem každého týmu je vedení, které dodává energii, udává směr a zapojuje členy týmu. Žádný tým nenajde inspiraci, pokud jeho členové nebudou rozumět společnému cíli. Cíle musí být dostatečně obtížné, aby motivovaly k práci.

 

  • Dobré týmy musí mít zdravou rovnováhu sil. Jednotliví členové týmu nemusí oplývat dokonalými technickými a sociálními dovednostmi, ale tým jako celek by měl mít oba typy dovedností dostatečně zastoupené. Rozdíly ve vzdělání, názorech, postojích, stejně jako ve věku a etnicitě přispívá ke kreativitě týmu

 

  • Nezapomínejte na slušnost. Ani v krizi, ani když vám do deadlinu zbývá pár hodin, ani když kolega něco pokazí. Dokonce ani když jsou na vás neslušní ostatní. Udržte si své vlastní morální hodnoty, protože to je nakonec ze všeho to nejdůležitější.